12 червня 2025 року в УМСФ відбулася науково-практична конференція, присвячена впровадженню європейських стандартів етики в рекламну, PR та журналістську діяльність в Україні. Подія об’єднала провідних науковців, викладачів, студентів і експертів з комунікацій.
У центрі уваги – виклики етичної відповідальності, прозорості, протидії дезінформації та важливість формування довіри у публічній комунікації.
І Міжнародна науково-практична конференція «Європейські стандарти етики у журналістиці, рекламі та PR» відбулася 12 червня в Університеті митної справи та фінансів. Цей науково-комунікативний захід було організовано та проведено у рамках реалізації однойменного модуля за програмою «Дії Жан Моне» відповідно до грантової угоди між Європейським виконавчим агентством з питань освіти та культури й УМСФ. ️Цей освітньо-дослідницький проєкт реалізує команда науково-педагогічних працівників кафедри журналістики університету на чолі із завідувачкою кафедри Наталею Кодацькою.
Ключовою темою дискусій під час цієї конференції стали актуальні проблеми впровадження напрацьованих десятиліттями європейських стандартів етики у журналістиці, рекламі та PR у надзвичайно мінливих політичних, безпекових, економічних, соціальних умовах сьогодення. Адже світ динамічно змінюється, а відтак, ті практики етичного регулювання сфери масових комунікацій, які були ще недавно ефективними, втрачають свою дієвість. З огляду на це, доволі дискусійними є й питання про перспективи раніше набутих етичних поглядів на діяльність у цих галузях масової комунікації.
До обговорення цих гострих проблем долучилися авторитетні зарубіжні учасники конференції: директор відділу послуг державного сектору групи ADN Томаш Герватовський (Польща), президентка Ради Преси Молдови Віоріка Захарія, старший менеджер Інституту підвищення кваліфікації в галузі громадської політики Лоренцо Костантіно (Бельгія), лектор Департаменту гуманітарних та суспільно-політичних наук Сучавського університету імені Штефана чел Маре Марін Герман (Румунія).
Спікери конференції від кафедри маркетингу:
Вікторія Даценко – кандидатка економічних наук, доцентка, деканка факультету економіки, бізнесу та міжнародних відносин УМСФ.
Тема виступу: Формування рекламної та PR-діяльності в Україні на засадах європейських стандартів.
Дмитро Міщенко – доктор наук з державного управління, професор кафедри маркетингу УМСФ.
Юліана Снєгур – здобувачка вищої освіти за спеціальністю D5 «Маркетинг».
Тема: Прозорість, достовірність та боротьба з дезінформацією в рекламній та PR-діяльності в Європі.
Вікторія Хурдей – кандидатка економічних наук, доцентка, завідувачка кафедри маркетингу УМСФ.
Тетяна Дронова – кандидатка економічних наук, доцентка кафедри маркетингу УМСФ.
Тема: Європейські стандарти етичних і моральних засад рекламної та PR-діяльності та впровадження їх в Україні.
Учасники конференції підкреслили важливість формування стійкої етичної комунікації в умовах диджиталізації та євроінтеграції. Було представлено ініціативу EJAPRE – European Standards of Journalistic, Advertising and PR Ethics, яку просуває бренд-студія BE-Club при кафедрі маркетингу УМСФ.
Дякуємо всім учасникам за активну участь, ґрунтовні доповіді та спільне прагнення до етичної трансформації сфери комунікацій в Україні!