Саврасов Микола Володимирович

доктор психологічних наук, професор (за сумісництвом)

У 2012 року у спеціалізованій вченій раді Д64.051.08 Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна успішно захистив дисертацію «Емоційно-мотиваційні складові креативності особистості» на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.01 – загальна психологія, історія психології .

29 вересня 2021 року у спеціалізованій вченій раді Д41.053.03 Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського захистив дисертацію «Регулятивні чинники креативності суб’єкта навчально-професійної діяльності» на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (отримано диплом доктора наук ДД № 012487 від 30 листопада 2021 р.).

Наявний сертифікат про володіння англійською мовою на рівні С1 згідно загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти.

Має свідоцтво № 107419 про реєстрацію авторського права на твір наукового характеру «Психотехнології розвитку креативності: майстерня тренера» від 17 серпня 2021 р.

Має досвід роботи в комунальних позашкільних закладах (4 роки).

Загальний стаж наукової, науково-педагогічної та педагогічної діяльності складає 21 рік.

Викладає дисципліни: «Психологія девіантної поведінки», «Психологія сім’ї», «Психологія лідерства», «Політична психологія», «Диференціальна психологія»,  на бакалаврському та магістерському освітніх рівнях.

Сфера наукових інтересів: психологія суб’єкта академічно-професійної діяльності, психологія креативності, міжкультурна комунікація українського студентства.

Профіль у Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=h0OFHu4AAAAJ&hl=ru

ORCID:  http://orcid.org/0000-0003-1434-902X/

Web of Science: https://www.webofscience.com/wos/author/record/D-7772-2018

Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Основні наукові та навчально-методичні праці

1.Наявність не менше п’яти публікацій у періодичних наукових виданнях, що включені до переліку фахових видань України, до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science Core Collection

  1. Саврасов М. В. Мікровікова динаміка різних видів креативності студентів культурно-мистецької спеціалізації Теорія і практика сучасної психології. Психологія. Запоріжжя: Класичний приватний університет, 2020. №1, Т. 2. С. 151-155.
  2. 2. Саврасов М. В. Психологічна динаміка образної креативності майбутнього вчителя гуманітарного профілю. Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. Харків: ХНПУ, 2020. Вип.63. С. 94-106.
  3. 3. Саврасов М. В. Психологічні особливості структури суб’єктності судового експерта. Габітус. Науковий журнал. Випуск 33. Видавничий дім «Гельветика», 2022. С. 197-201.
  4. 4. Саврасов М. В. Психологічні особливості становлення креативної підсистеми суб’єкта навчально-професійної діяльності гуманітарного профілю. Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. Харків: ХНПУ, 2022. Вип.66. С. 273-286.
  5. 5. Саврасов М. В. Типологічний аналіз креативності суб’єкта на початковому етапі навчально-професійної діяльності Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. Випуск 3. 2022. С. 118-122.
  6. 6. Саврасов М.В., Окороков Р.С., Чернякова О.В. Типологія креативності суб’єкта на завершальному етапі професійної підготовки. Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. Випуск 4. 2022. С. 124-128.
  7. 7. Саврасов М.В., Ябурова О.В. Соціо-психолого-педагогічна адаптація українського студентства до іноземних культурно-освітніх умов: проблеми і перспективи. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць. Спецвипуск. том 2. С. 107-110.
  8. 8. Omelchenko Svitlana, Savrasov Mykola, Iaburova Olena, Iaburov Maksym. Formation of foreign language competence of future teachers of foreign languages by the means of informal education. Innovative vector of education development in the era of global challenges. Monograph / е Yurii Boichuk, Nataliia Tkachova. Podhájska: European institute of further education, 2023. P. 258-293.
  9. Саврасов М.В., Мартинова К.Д., Фащевський Я.О. Вербальна та невербальна креативність майбутнього психолога: структура та типологія. Габітус. Науковий журнал. Випуск 50. Видавничий дім «Гельветика», 2023. С. 58-62.
  10. Саврасов М.В., Шайда О.Г., Мухіна В.В. Психологічні характеристики креативності суб’єкта у структурі академічно-професійного саморегулювання. Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. Випуск 3. 2023. С. 109-114.        
  11. Саврасов М.В., Шайда Н.П., Чернякова О.В Самодетерміновані мотиваційні регулятори креативності суб’єкта навчально-професійної діяльності. Психологічні студії. Науковий журнал. Випуск 2. Видавничий дім «Гельветика», 2023. С. 165-171.
  12. Микола В. Саврасов, Руслан. С. Окороков, Марина Л. Міхеєва Метакогнітивні чинники професійної успішності суб’єкта судово-експертної діяльності. Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. Харків: ХНПУ, 2023. Вип.68. С. 293-305.
  13. 13. Саврасов М.В., Міхеєва М.Л., Сафіян Д.В. Опитувальник готовності до професійної діяльності майбутніх судових експертів. Науковий журнал. Випуск 54. Видавничий дім «Гельветика», 2023. С. 198-203.
  14. Саврасов М.В., Міхеєва М.Л. Структурно-функціональні характеристики особистісно-професійного функціонування судового експерта. Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. Випуск 5. 2023. С. 94-98.
  15. Саврасов М.В., Сізов Д.Ю. Особливості мотиваційної сфери студентської молоді з адиктивною поведінкою. Габітус. Науковий журнал. Випуск 56. Видавничий дім «Гельветика», 2023. С. 109-112.
  16. Mykola Savrasov, Olena Iaburova, Mykola Savrasov, Tetiana Konovalenko, Yuliia Nadolska, Iryna Kohut, Hanna Pivovarova Features of forming intercultural competence of students in higher education institutions by informal education. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. Volume 14. Issue 1. Special Issue XLII. 2024. P. 93-98. https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/140142/papers/A_18.pdf

(WoS)

2.Наявність виданого підручника чи навчального посібника.

Саврасов М.В., Фоменко К.І. Психотехнології розвитку креативності: майстерня тренера. Навчально-методичний посібник. Харків. 2021. 126 с.

3.Наявність виданих навчально-методичних посібників для самостійної роботи здобувачів вищої освіти та дистанційного навчання, електронних курсів на освітніх платформах ліцензіатів, конспектів лекцій (практикумів), методичних вказівок (рекомендацій), робочих програм, інших друкованих навчально-методичних праць 

  1. Саврасов М.В., Шандрук С.К. Професійна креативність педагога (діагностика, формування). Науково-методичні основи психологічного супроводу діяльності вчителя в умовах реформування освіти (діагностика і корекція). Практичний посібник. / авт. кол.:; за наук. ред. В. Панка. Київ: УНМЦ практичної психології і соціальної роботи НАПН України, 2022. С. 105-132.
  2. Саврасов М.В. Дистанційний курс «Психологія професійної діяльності вчителя». Для студентів спеціальностей «014 Середня освіта». 2022 р. http://212.3.125.77:9090/moodle/course/view.php?id=328.
  3. Саврасов М.В., Хижняк І.А., Гаврілова Л.Г., Вікторенко І.Л.Практична підготовка магістрантів зі спеціальності «Початкова освіта». Методичний посібник. Слов’янськ : ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», 2023. 130 с.
  4. Формування безпечного освітнього простору закладу освіти в діяльності працівників психологічної служби / авт. кол: В. В. Байдик, Ю. П. Гопкало, І. О. Корнієнко, Н. В. Лунченко, Ю. А. Луценко, Р. А. Мороз, М. В. Саврасов, І. І. Ткачук; за наук. ред. Н. В. Лунченко, І. І. Ткачук. Київ : УНМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2023. C. 68-82.

6.Наукове керівництво (консультування) здобувача, який одержав документ про присудження наукового ступеня.

Здійснює наукове керівництво аспірантами за спеціальності «053 Психологія», загальною кількістю 5 осіб. Під керівництвом Саврасова М.В. у 2021 році аспірантом Кисельовим К.С. захищено дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора філософії, про що отримано диплом встановленого зразку.

9.Робота у складі експертної ради з питань проведення експертизи дисертацій МОН або у складі галузевої експертної ради як експерта Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, або у складі Акредитаційної комісії, або міжгалузевої експертної ради з вищої освіти Акредитаційної комісії, або трьох експертних комісій МОН/зазначеного Агентства, або Науково-методичної ради/науково-методичних комісій (підкомісій) з вищої або фахової передвищої освіти МОН, наукових/науково-методичних/експертних рад органів державної влади та органів місцевого самоврядування, або у складі комісій Державної служби якості освіти із здійснення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю).

Є членом громадської організації «Товариство незалежних експертів» з 2019 року, членом експертної групи із формування законодавства та нормативно-правових актів у сфері психічного здоров’я Координаційного центру з психічного здоров’я (утворений згідно постанови Кабінету Міністрів України 30 березня 2023 р. № 301), член секції за фаховим напрямом «Розвиток людського капіталу, соціальні науки та журналістика» Експертної ради МОН (Наказ МОН від 12.07.2024 № 982).

11.Наукове консультування підприємств, установ, організацій не менше трьох років, що здійснювалося на підставі договору із закладом вищої освіти (науковою установою).

Наукове консультування лінгвістичного центру «Prime Time» м. Слов’янськ – м.Харків – м.Одеса на безоплатній договірній основі з 30.12.2018 р. по теперішній час (з 24.02.2022 р. у дистанційній формі).

12.Наявність апробаційних та/або науково-популярних, та/або консультаційних (дорадчих), та/або науково-експертних публікацій з наукової або професійної тематики загальною кількістю не менше п’яти публікацій

  1. Саврасов М.В. Психологія креативності музично-педагогічної діяльності: окремі питання теорії та методології дослідження. ІII International scientific conference «Modernization of the educational system: world trends and national peculiarities»: Conference proceedings, February 21th, 2020. Kaunas: Izdevniecїba «Baltija Publishing», P. 74-78.
  2. Саврасов М.В. Психологічна динаміка вербальної креативності майбутнього педагога в процесі навчання у ВНЗ. Харківський осінній марафон психотехнологій (каталог психотехнологій; тези доповідей): збірник матеріалів ІV міжрегіональної наук.-практ. конф., м. Харків, 31 жовтня 2020 р., ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Харків: Діса плюс, 2020. – С. 177-180.
  3. Саврасов М.В., Ябурова О.В. Онлайн-школа з формування медіаграмотності в умовах міжкультурної комунікації: психолого-педагогічна характеристика. Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти: збірник матеріалів VІ Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції. Вінниця: ТОВ «МеркьюріПоділля, 2022. Вип. 11. С. 529-532.
  4. Саврасов М.В., Мартинова К.Д., Фащевський Я.О. Соціальні здібності як передумова особистісно-професійного становлення майбутнього фахівця. Харківський осінній марафон психотехнологій (каталог психотехнологій; тези доповідей): збірник наукових праць за матеріалами VІ Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю, м. Харків, 27-29 жовтня 2022 р., ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2022. С. 328-331. (електронне видання).
  5. Саврасов М.В., Окороков Р.С., Сізов Д.Ю. Стислий аналіз теоретико-методологічних особливостей морально-психологічної адаптації військовослужбовців Збройних сил України. Харківський осінній марафон психотехнологій (каталог психотехнологій; тези доповідей): збірник наукових праць за матеріалами VІ Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю, м. Харків, 27-29 жовтня 2022 р., ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2022. С. 332-335. (електронне видання).
  6. Саврасов М.В., Шандрук С.К., Ябурова О.В. Аналіз особливостей соціо-психолого-педагогічної адаптації українського студентства за кордоном (за матеріалами онлайн-анкетування). Харківський осінній марафон психотехнологій (каталог психотехнологій; тези доповідей): збірник наукових праць за матеріалами VІ Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю, м. Харків, 27-29 жовтня 2022 р., ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2022. С. 332-335. (електронне видання). С. 379-382.
  7. Саврасов М.В., Ропицький В.І., Волянюк В.О. Суб’єкт та його навчально-професійна діяльність у закордонних психологічних дослідженнях. Харківський осінній марафон психотехнологій (каталог психотехнологій; тези доповідей): збірник наукових праць за матеріалами VІ Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю, м. Харків, 27-29 жовтня 2022 р., ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2022. С. 379-382. (електронне видання).
  8. Саврасов М.В., Шандрук С.К. Психологічні особливості становлення суб’єкту навчально-професійної діяльності у сучасних освітніх умовах. Наукові студії : зб. наук. праць за результатами Міжнародної науково-практичної конференції «Психологічний супровід особистості в умовах сучасних викликів постмодерного суспільства: теоретичні засади та прикладні аспекти» (25 листопада 2022р.) / [За заг. ред. Е.А. Панасенко]. Краматорськ: Видавництво ЦТРІ-«Друкарський дім», Вип. 9. С. 72-77.
  9. Саврасов М.В., Цікало Ю.А., Тимцюрак Ю.В. Особливості становлення професійної креативності майбутніх митників: план психологічного дослідження. Харківський осінній марафон психотехнологій (каталог психотехнологій; тези доповідей): збірник наукових праць за матеріалами VІІ Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю, м. Харків, 26-28 жовтня 2023 р., ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2023. С. 390-394. (електронне видання).
  10. Саврасов М.В. Реалізація безпекового компоненту освітнього середовища педагогічного вишу: організаційно-методичні засади та психологічна ефективність. Актуальні проблеми охорони психічного здоров’я українського народу у воєнний і повоєнний час: Матеріали методологічного семінару НАПН України 16 листопада 2023 року. Зб. матеріалів / За ред. В. Г. Панка. Київ: Педагогічна думка, 2023. С. 362-365. (електронне видання).
  11. Саврасов Микола, Попов Андрій, Суп Ігор Креативний потенціал суб’єкта освітнього процесу як ресурс розвитку особистісного потенціалу у діяльності психологічної служби вишу. Роль психологічної служби ЗВО у збереженні психологічної стійкості й розвитку особистісного потенціалу учасників освітнього процесу вищої школи України в реаліях війни та повоєнний період: матеріали III Всеукраїнського круглого столу. (21.04.2023р.). Полтава: Астрая, 2023. С. 81-87.
  12. Саврасов М., Шандрук С. Типологічний аналіз креативності на початковому етапі навчально-професійної діяльності. Психосоціальні ресурси особистісного та соціального розвитку в епоху глобалізації : матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Тернопіль, Західноукраїнський національний університет, 3-4 листопада 2023 р.). Тернопіль : ЗУНУ, 2023. С. 102-104.
  13. Саврасов М.В., Литвин Р.Р., Помоз О.В. Психологічні особливості становлення вербальної креативності соціальних працівників: структура наукового дослідження. Розвивальний потенціал сучасної соціальної роботи: методологія та технології: матеріали ІХ Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної конференції (15-16 березня року, Київ) / за ред. Ю.М. Швалба. Київ: КНУ імені Тараса Шевченка, 2024. С. 137-139.
  14. Саврасов М.В. Регулятивні чинники креативності суб’єкта академічної діяльності: аспекти феноменології та методології. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Ціннісний підхід у психології та соціальній роботі: теорія і практика» (23 лютого 2024 року): Збірник тез / За заг. ред. докт. психол. наук, проф. Клочек Л.В., канд. психол. наук, доц. Галушко Л.Я. Кропивницький: ЦДУ, 2024. С. 31-33.

19. Діяльність за спеціальністю у формі участі у професійних та/або громадських об’єднаннях.

Член Громадської організації «Товариство незалежних експертів», посвідчення № 081-20, дійсне до 16 жовтня 2028 р.