Доцент кафедри, кандидат психологічних наук
У 2001 році закінчила Дніпропетровський державний університет за спеціальністю «Психологія», кваліфікація «Психолог».
У 2012 році присуджено науковий ступінь кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.01 – загальна психологія, історія психології (тема дисертації «Формування когнітивних структур особистості засобами нових інформаційних технологій»). Захист дисертації відбувся в Дніпропетровському національному університеті імені Олеся Гончара.
Є членом Української Асоціації організаційних психологів та психологів праці.
Викладає дисципліни: «Експериментальна психологія», «Історія психології», «Психодіагностика», «Диференціальна психологія».
Сфера наукових інтересів: імпліцитні теорії інтелекту та особистості.
Профіль у GoogleScholar https://scholar.google.com.ua/citations?user=bBI26HsAAAAJ&hl=uk
ORCID https://orcid.org/0000-0002-6143-350X
Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Основні наукові та навчально-методичні праці
Публікації у наукових виданнях, які включені до переліку фахових видань України, до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science Core Collection, протягом останніх п’яти років:
- Аршава І.Ф., Салюк М.А. Роль експліцитних та імпліцитних компонентів самосвідомості у проявах адаптаційного потенціалу особистості юнацького віку. JOURNAL OF PSYCHOLOGY RESEARCH, VOL. 26 (9), 2020. С. 4-12.
- Салюк М.А., Ковальчук О.С., Несправа М.В., Дашевська Ю.С. Типи сприйняття образу ветерана АТО/ООС сучасною українською молоддю. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Том 14: Методологія і теорія психології. Випуск 5. Київ – Ніжин. Видавець «ПП Лисенко М.М.». 2020. С 216-225.
- Аршава І.Ф., Салюк М.А. Самоефективність та імпліцитні уявлення про інтелект як когнітивні предиктори інноваційного потенціалу особистості. Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. № 3, 2021. С. 52-59. DOI https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2021.1.8
- Аршава І.Ф., Салюк М.А. Особливості взаємозв’язку імпліцитних теорій інтелекту та особистості з копінг-стратегіями. Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. № 1, 2022. С. 34-41. DOI https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2022.1.5
- Салюк М.А., Друк М.С. Особистісні фактори академічної прокрастинації студентів в умовах використання дистанційних технологій навчання. JOURNAL OF PSYCHOLOGY RESEARCH. Vol. 28 No. 11 (2022). С. 99-111. DOI: https://doi.org/10.15421/102207
- Величко Р.В., Салюк М.А. Імпліцитна психологія як науковий напрям психологічних досліджень. Габітус. №46, 2023. С. 49-54. http://habitus.od.ua/journals/2023/48-2023/8.pdf
- Galtseva, T., Saliuk, M., Кutiepova-Bredun, V., Ploshynska, A., & Hrysenko, N. (2023). Peculiarities of personality resilience formation in modern conditions. Amazonia Investiga, 12 (62), 213-220. https://doi.org/10.34069/AI/2023.62.02.21 (WoS)
- Stupka, A.A., Kopteva, E.M., Saliuk, M.A. et al. Virial theorem for a cloud of stars obtained from the Jeans equations with second correlation moments. Eur. Phys. J. C 83, 598 (2023). https://doi.org/10.1140/epjc/s10052-023-11737-y (WoS)
Наявність виданого підручника чи навчального посібника (включаючи електронні):
Салюк М.А., Бунас А.А. Загальна психологія. Електронний навчальний посібник. Дніпро: ДНУ, 2021. – 320 с.
Наявність монографії (загальним обсягом не менше 5 авторських аркушів), в тому числі видані у співавторстві (обсягом не менше 1,5 авторського аркуша на кожного співавтора):
- Салюк М.А. Імпліцитні теорії людини як передумови ефективної саморегуляції життєдіяльності та особистісного адаптаційного потенціалу. Психологічні ресурси адаптаційного потенціалу особистості: колективна монографія. Вид-во: «А.Л.Свідлер» Д., 2021. С. 26-38. (1 д.а.)
- Arshava I., Nosenko E., Saliuk M. CHAPTER 4.4. HUMANIZATION OF EDUCATION BY FORMING A PICTURE OF THE WORLD IN THE SUBJECTS OF LEARNING BY MEANS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES. International Partnership and Cooperation of Ukraine in Wartime: Collective monograph / edited by D. Nascimento, G. Starchenko. University of Coimbra, Portugal - Chernihiv: REICST, 2022. 429 p. P. 338-359. (2 д.а.)
- Saliuk, M., Kovalchuk O., Nesprava M. Application of Information and Communication Technologies as a Factor of Development of the Students' Meta-Cognitive Competence. BRI and Internationalization of Higher Education. Bloomsbury Publishing. 2023. 332 p. (Chapter in the book. P.113-128)
Наявність виданих навчально-методичних посібників для самостійної роботи здобувачів вищої освіти та дистанційного навчання, електронних курсів на освітніх платформах ліцензіатів, конспектів лекцій/практикумів/методичних вказівок/рекомендацій/ робочих програм, інших друкованих навчально-методичних праць загальною кількістю три найменування:
- Салюк М. А., Бунас А.А. Методичні рекомендації до виконання самостійної роботи з дисципліни «Загальна психологія» (для студентів ОКР «Бакалавр» денної, заочної та вечірньої форм навчання). Д. : ДНУ, 2021. 28 с.
- Методичні рекомендації до написання та оформлення кваліфікаційних робіт за другим (магістерським) рівнем спеціальності 053 «Психологія» для студентів денної та заочної форм навчання / укл.: А. Бунас, М. Салюк. Дніпро : ДНУ, 2021. 44 с.
- Салюк М.А. Методичні рекомендації до виконання самостійної роботи з дисципліни «Історія психології» (для студентів ОКР «Бакалавр» денної, заочної та вечірньої форм навчання). Дніпро: ДНУ, 2022. 18 с. (1,1 др. арк.). (електронний варіант).
Виконання функцій (повноважень, обов’язків) наукового керівника або відповідального виконавця наукової теми (проекту), або головного редактора/члена редакційної колегії/експерта (рецензента) наукового видання, включеного до переліку фахових видань України, або іноземного наукового видання, що індексується в бібліографічних базах:
- відповідальний виконавець наукової теми кафедри загальної психології та патопсихології «Психологічні ресурси адаптаційного потенціалу особистості» 2019-21 рр. (№ держреєстрації 0119U100514).
Наявність апробаційних та/або науково-популярних, та/або консультаційних (дорадчих), та/або науково-експертних публікацій з наукової або професійної тематики загальною кількістю не менше п’яти публікацій:
- Салюк М.А., Тарасюк Х.О. Роль імпліцитних уявлень у забезпеченні психічної саморегуляції особистості та її адаптаційного потенціалу. Wissenschaftliche Ergebnisse und Errungenschaften: 2020: der Sammlung wissenschaftlicher Arbeiten «ΛΌГOΣ» zu den Materialien der internationalen wissenschaftlich-praktischen Konferenz (B. 2), 25.Dezember, 2020. München, Deutschland: Europäische Wissenschaftsplattform. С. 110 – 112. Режим доступу: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/logos/issue/view/25.12.2020/419
- Салюк М.А., Чанишева Ю.О. Гендерна ідентичність особистості як фактор сексуального та психологічного благополуччя в період ранньої зрілості. Збірник наукових праць SCIENTIA, Лютий 2021, С. 12-14. Режим доступу: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/scientia/article/view/9028
- Салюк М.А., Шелковникова Н.В. Роль імпліцитних уявлень педагогів у зумовленні емоційного відношення до навчання молодших школярів. Interdisciplinary research: scientific horizons and perspectives: collectionof scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of theIInternational Scientific and Theoretical Conference (Vol. 2), March12, 2021. Vilnius, Republic of Lithuania: European Scientific Platform. С.180-182.
- Салюк М.А., Бескровна А.С. Психологічні особливості осіб молодого віку, схильних до агресії та аутоагресії. Formation of innovative potential of world science: collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the II International Scientific and Theoretical Conference (Vol. 2), November 26, 2021. Tel Aviv, State of Israel: European Scientific Platform. С. 83-84.
- Салюк М.А., Друк М.С. Вплив прокрастинації на прийняття рішень студентами. Наукові тренди постіндустріального суспільства: матеріали II Міжнародної наукової конференції (Т.3), м. Запоріжжя, 3грудня, 2021р. Міжнародний центр наукових досліджень. Вінниця: Європейська наукова платформа, 2021. С. 69-71.
- Адодіна Н.О., Салюк М.А. СПЕЦИФІКА ПЕРЕЖИВАННЯ СТРЕСУ УКРАЇНЦЯМИ ПІД ЧАС ВІЙСЬКОВИХ ДІЙ В УКРАЇНІ. The XX International Scientific and Practical Conference «Ways of distance learning development in current conditions», May 22–24, Munich, Germany. 432p. с. 320-326.
- Величко Р.В., Салюк М. А. Імпліцитні уявлення та їх місце у структурі життєстійкості особистості. IV Міжнародна науково-практична конференція «EDUCATION AND SCIENCE OF TODAY: INTERSECTORAL ISSUES AND DEVELOPMENT OF SCIENCES» https://archive.logos-science.com/index.php/conference-proceedings/issue/view/7
- М.А. Салюк, Р.Є. Бондаренко. Схильність до самозмінювання як особистісний ресурс життєстійкості . Психолого-педагогічні передумови успішності функціонування особистості в інформаційному суспільстві: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної заочної конференції. 25-26 листопада 2022 р. Дніпро: Журфонд, 2022. 234 с., С. 40-44.
- В.С. Кімлач, М.А. Салюк. Роль психологічних ресурсів у подоланні складних життєвих ситуацій. Психолого-педагогічні передумови успішності функціонування особистості в інформаційному суспільстві: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної заочної конференції 25-26 листопада 2022 р. Дніпро: Журфонд, 2022. 234 с., С. 108-110.
- Носенко Е.Л., Салюк М.А. Перспективи впровадження логотерапії в освітні програми сучасних освітніх закладів. Актуальні проблеми психології в умовах політичної та економічної нестабільності: матер. ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (Дніпро, 22 груд. 2023 р.). Дніпро: ВНПЗ «Дніпровський гуманітарний університет», 2024. 100 с. С. 39-40.
- Салюк М.А., Коваль О.О. Роль військової підготовки у забезпеченні психологічної стійкості військовослужбовців. V Всеукраїнська науково-практична конференція «СУСПІЛЬСТВО І ОСОБИСТІСТЬ У СУЧАСНОМУ КОМУНІКАЦІЙНОМУ ДИСКУРСІ», 14-15 травня 2024 р. Національний університет «Запорізька політехніка». С. 323- 327 https://zp.edu.ua/uploads/dept_s&r/2024/conf/2.3/SiOuSKD-2024-Materialy.pdf
- Салюк М.А., Меркулов М.М. Психологічні особливості прояву посттравматичного стресового розладу у військовослужбовців. Молодий вчений. № 4 (128). 2024 р. С. 114 – 119.
Керівництво студентом, який зайняв призове місце на I або II етапі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт):
- Дашевська Ю.С. - диплом ІІ ступеня у підсумковому етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із галузі «Загальна та соціальна психологія» (м. Херсон, 2020 р.)
- Петрова О.Ю. - диплом ІІІ ступеня у підсумковому етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із галузі «Педагогічна та вікова психологія» (м. Одеса, 2021 р.)
Керівництво постійно діючим студентським науковим гуртком:
2021-2022 н.р. - керівник постійно діючого студентського наукового гуртка “Емпіричні дослідження в психології” ДНУ.
Керівництво школярем, який зайняв призове місце III-IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових навчальних предметів, II-III етапу Всеукраїнських конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт учнів - членів Національного центру “Мала академія наук України”:
Кондрашова Є.К – ІІІ місце за результатами проведення ІІ (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Дніпропетровського відділення МАН України (Секція Психологія), березень 2022 р.
Діяльність за спеціальністю у формі участі у професійних та/або громадських об’єднаннях:
УКРАЇНСЬКА АСОЦІАЦІЯ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ПСИХОЛОГІВ ТА ПСИХОЛОГІВ ПРАЦІ. Сертифікат № 01605 (2023 - 2024 р.)