Наприкінці минулого тижня доцент кафедри фізичного виховання та спеціальної підготовки Анна Бузоверя провела цікавий інтерактив з питань академічної доброчесності для студентів першого курсу групи ФВ-23-1.
Протягом лекції студенти ознайомились з нормативно-правовими документами, які визначають поняття «Академічної доброчесності» на загальнодержавному рівні в межах статті 42 Закону України «Про освіту» та внутрішньо університетському – «Кодекс честі та етики Університету митної справи та фінансів», «Положення про академічну доброчесність та етику академічних взаємовідносин в Університеті митної справи та фінансів», «Положення про протидію плагіату в УМСФ», «Положення про Раду доброчесності УМСФ».
Визначено важливі аспекти дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти: самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей); посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей; дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права; надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.
Студентами підготовлені доповіді щодо визначень, які вважаються порушенням академічної доброчесності, а саме: академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація, списування, обман, хабарництво, необ’єктивне оцінювання тощо.
Окремими питанням розглянуто академічну відповідальність, порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними, науковими працівниками закладу освіти та здобувачами освіти.